
Błąd w tytule wykonawczym powodem umorzenia egzekucji i zwrotu środków
Złożono zarzut w sprawie egzekucji administracyjnej, który dotyczył niezgodnego z orzeczeniem określenia obowiązku podatkowego (art. 33 § 2 pkt 2 lit. a u.p.e.a.).
Organ podatkowy wydał decyzję, w której ustalił zobowiązanie podatkowe z tytułu zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, dotyczącego przychodów, które nie miały pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodziły z nieujawnionych źródeł. W tytule wykonawczym wierzyciel wskazał jednak, że domaga się wykonania zobowiązania z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych od odpłatnego zbycia nieruchomości oraz innych praw.
Oznacza to, że egzekucja administracyjna była prowadzona na podstawie tytułu wykonawczego, który dotyczył innego zobowiązania podatkowego niż to, które zostało ustalone w decyzji organu podatkowego.
Wniesienie zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej spowodowało zawieszenie postępowania egzekucyjnego, ponieważ zarzut został zgłoszony w terminie 7 dni od doręczenia zobowiązanemu odpisu tytułu wykonawczego.
Z racji zasadności zarzutu, wierzyciel wydał postanowienie uznające zarzut w całości (art. 34 § 2 pkt 2 lit. a u.p.e.a.). Następnie złożył wniosek do organu egzekucyjnego o umorzenie postępowania egzekucyjnego (art. 34a pkt 1 u.p.e.a.).
W wyniku tych działań, wszystkie dotychczasowe czynności egzekucyjne zostały uchylone, a wyegzekwowane należności zostały zwrócone klientowi wraz z odsetkami.
Powiązane wpisy
Kontrola celno-skarbowa – jakie dokumenty sprawdza krajowa administracja skarbowa?
Kontrola celno-skarbowa – jakie dokumenty sprawdza krajowa administracja skarbowa?Kontrola celno-skarbowa – jakie prawa ma przedsiębiorca? Krajowa Administracja Skarbowa i czynności kontrolne
Kontrola celno-skarbowa – jakie prawa ma przedsiębiorca? Krajowa Administracja Skarbowa i czynności kontrolneKontrola celno-skarbowa – jak długo trwa i czy można ją skrócić?
Kontrola celno-skarbowa – jak długo trwa i czy można ją skrócić?